Szlakiem saksońskich zamków - Burg Schönfels

Pora wrócić do gry :))) i zacząć korzystać z plusowych temperatur i dłuższych dni. I tak to na naszym celowniku stanął Burg Schönfels. Niewielki, lecz bardzo urokliwy zamek.


Widoczny już z daleka zamek, zbudowany został w XII wieku, na skalistym wzgórzu, na wysokości 379 m n.p.m. W XV i XVI wieku budowla przeszła transformację w stylu późnego gotyku oraz renesansu.



Pierwsze moje wrażenie po wejściu do muzeum, to myśl: po co wydałam 2 euro za możliwość robienia zdjęć :), ale po wejściu do drugiej części dla zwiedzających, nie mam już wątpliwości, że są to dobrze ulokowane pieniądze.



Trzeszczące deski oraz grube belki, które zrobiły na mnie największe wrażenie, oddają prawdziwy obraz świetności. Uwielbiam takie klimaty :). Surowe drzewo to, to co kocham :))). Zamek nie ma przed nami żadnych tajemnic. Widzimy wszystkie łączenia belek stropowych, które z nielicznymi eksponatami oddają prawdziwy charakter miejsca.







W takim klimacie poruszamy się, aż na samą wieżę widokową, z której możemy podziwiać okolicę.


W zamku znajduje się również Kapliczka pochodząca z XVII wieku. Oczywiście od razu pomyślałam jakie to romantyczne w takim miejscu wziąć ślub tym bardziej, że można tu również dobrze zjeść i wypić domowe wino, które jest bardzo smaczne.




Bilet dla osób dorosłych to 3 euro, do 6 lat bilet jest darmowy. Uważam, ze za tą cenę warto odkryć ten zakątek.



Komentarze